Ηλεκτρικό ταχύπλοο σκάφος με υδροπτέρυγα Candela
Ηλεκτρικό ταχύπλοο σκάφος με υδροπτέρυγα Candela
Το 2014 ιδρύθηκε η σουηδική εταιρεία Candela Speed Boat AB πέτυχε μέσα σε μόλις δύο χρόνια ότι άλλοι κατασκευαστές σκαφών εξακολουθούν να ονειρεύονται: Ένα σκάφος από το μηδέν, χωρίς αντιγραφές, καινοτόμο, ένα ονειρεμένο ένα σκάφος εντελώς χωρίς εκπομπές ρύπων , ταχύπλοο, με μεγάλη αυτονομία . Κατασκευασμένο από ειδικών υφασμάτων από ίνες άνθρακα μπορεί και πετυχαίνει τους απαιτητικών στόχων του μειωμένου βάρους.
Η ΙΔΕΑ
Ένα ταχύπλοο σκάφος 7 μέτρων καταναλώνει 15 φορές περισσότερο καύσιμο από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Επομένως, όλα τα ηλεκτρικά σκάφη συνήθως έχουν πολύ μικρή αυτονομία . Οι μηχανικοί της Candela Speed Boat AB προσπάθησαν με επιτυχία να αυξήσουν την ταχύτητα και την αυτονομία. Δηλαδή να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό σκάφος με δυνατότητες ταχυτήτων παραδοσιακό σκάφος,αλλά με μειωμένη η κατανάλωση ενέργειας κατά 75%. Αυτό επιτυγχάνεται μειώνοντας το βάρος κατά 50% και ανυψώνοντας ολόκληρο το σκάφος του σκάφους έξω από το νερό, χρησιμοποιώντας υδροπτέρυγα – που βρίσκονται κάτω από την γάστρα . Με υδροπτέρυγα, η μείωση του βάρους γίνεται πιο δύσκολη από ό, τι σε μια παραδοσιακή βάρκα. Από την άποψη της δομικής μηχανικής, η Candela μοιάζει περισσότερο με ένα ελικόπτερο από μια βάρκα. “Το σύνολο του φορτίου επικεντρώνεται στους δύο δοκούς που συγκρατούν την κύρια πτέρυγα”, λέει ο Olivier Philippot, αρχιμηχανικός μηχανικός στο Candela.
Με την άφθονη δύναμη του υπολογιστή παράλληλα με τη βαθιά γνώση για τα υφάσματα από ανθρακονήματα, η ομάδα σχεδίασε το πιο ελαφρύ σκάφος μήκους 7,5 μέτρων που κατασκευάστηκε ποτέ. Χωρίς μπαταρίες ή το μοτέρ , το σκάφος ζυγίζει μόνο 350 κιλά και είναι σε θέση να διαχειριστεί 5 φορτία G σε περισσότερο από 30 κόμβους σε κύματα 1 μέτρου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΟΦΕΛΗ
Περισσότερο από 50% ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα σκάφη.
Χαμηλότερη αντοχή στο νερό και ομαλότερη λειτουργία μέσω της χρήσης υδροπτέρυγων.
Μείωση της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας κατά 75% σε σύγκριση με τα κλασικά powerboats.
Μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 95% σε σύγκριση με ένα σκάφος με βενζίνη.
Χωρίς κινητήρα βενζίνης και χωρίς νερό ενάντια στο κύτος – μια πολύ αθόρυβη βόλτα υψηλής ταχύτητας.
Το υδροπτερύγο με το ενσωματωμένο μοτέρ της πρύμνης και το διπλό υδροπτέρυγο της γάστρας μπορούν να ανασύρονται ώστε το σκάφος να μπορεί να πλησιάσει στα ρηχά αλλά και να ανεβεί σε τρέιλερ μεταφοράς σκάφους.
Το νέο σκάφος Candela έχει αυτονομία περίπου 2 ωρών με ταχύτητα κρουαζιέρας 25 κόμβους. Η μέγιστη ταχύτητα του μπορεί να φθάσει τους 30 κόμβους και όπως λέει ο κατασκευαστής σχεδόν αθόρυβα!!!! Ακόμη ο κατασκευαστής υποστηρίζει ότι με κύμα μέχρι και ένα μέτρο ύψος δεν υπάρχει το παραμικρό χτύπημα στην γάστρα!!!. Πραγματική επανάσταση λοιπόν.
Ήδη έχουν παραγγελθεί πάνω από 60 σκάφη και… τρέχουν και δεν προλαβαίνουν γιατί ο κόσμος τρέχει και η τεχνολογία προχωρά στα σκάφη με ηλεκτρικούς κινητήρες.
Ολικό μήκος : 7,50 m
Ολικό πλάτος: 2,40 m
Αυτονομία : ~ 60 nautical miles ( 70 US miles)
Μέγιστη ταχύτητα: 30 knots
Ισχύς ηλεκτρικού μοτέρ : 42 kW
Μπαταρία : 45 kWh Lithium ion NMC
Υδροπτέρυγο γάστρας: Automatic fully retractable
Υδροπτέρυγο πρύμνης: Automatic fully retractable stabilization wing
Πληροφορίες: http://candelaspeedboat.com/
Η τεχνολογία προχωράει με άλματα , στηρίζουμε όλες αυτές τις προσπάθειες τουλάχιστον με τον θαυμασμό μας!!!